کاربرد علف زن
نوشته شده توسط : iranfoodex

کاربرد علف زن :
استفاده از علف زن ، اغلب به منظور حذف و از بین بردن علفهای هرز موجود در باغات ، مسیر عبور آب ، نهالستانها ، زمین های چمن و ... صورت می گیرد .
ساختمان علف زن متشکل از یک موتور که در انواع مختلف این دستگاه ، قدرت این موتور متفاوت می باشد ، محور انتقال نیرو ، تیغه برش علف زن و ... می باشد .
علف زن ها در انواع مختلف دستی و دوشی بوده که نوع دوشی آن برای حمل راحت تر توسط کاربر بر روی دوش قرار می گیرد که هدایت علف زن نیز در این نوع بسیار راحت تر خواهد بود .
بلندی لانس علف زن قابل تنظیم برای افراد با بلندی قد مختلف می باشد . همچنین نیروی محرکه در انواع علف زن میتواند از نوع برقی و احتراقی باشد و وظیفه اصلی این نیروی محرکه ، تامین قدرت برای حرکت تیغه علف زن می باشد .
عموما تیغه علف زن به صورت افقی می باشد و در برخی از انواع علف زن ، محفظه تیغه علف زن ، قابلیت جابجایی با وجین کن ، هرس کن و یا اره زنجیری را دارد و و به علت امکان این جابجایی ، میتوان علف زن را وسیله ای چند کاره بر شمرد .
تیغه علف زن به صورت افقی و بدون هیچ واسطه ای بر روی محور خروجی دستگاه سوار می شود و بسته به نوع کار ، شکل ظاهری این تیغه ، متفاوت خواهد بود .
برای نگهداری و سرویس کردن علف زن ، باید تمام قسمتهای دستگاه قبل از شروع کار بازدید شده و تیغه به لحاظ کنترل تیزی ، بصورت روزانه بازرسی شود و در صورت نیاز ، تمیز و در صورت آسیب دیدگی تیغه ، تعویض شود .
طول نخ تیغه علف زن باید به اندازه لازم باشد و چنانچه به علت ساییدگی ، کوتاه شد ، به اندازه لازم اصلاح شود .
یکی دیگر از موارد کنترل علف زن ، چک کردن محفظه روغن آن می باشد که در صورت پایین امدن سطح آن ، باید به محفظه ، روغن اضافه نمود .
تیغه علف زن به وسیله یک مهره ثابت شده که باید همیشه قبل و بعد از استفاده از علف زن ، کنترل و در صورت نیاز توسط آچار محکم شود .
توجه داشته باشید کلیه عملیات مربوط به کنترل علف زن باید در حین خاموش بودن دستگاه صورت گیرد .
در طول استفاده از علف زن ، از برخورد تیغه آن با سطوح سخت باید جلوگیری نمایید .

 

چمن زن

شمشاد زن

اره موتوری 





:: برچسب‌ها: چمن‌ زن , علف زن , شمشاد زن , اره موتوری ,
:: بازدید از این مطلب : 126
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 3 مهر 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: